Sunday, February 25, 2007

انســــــــــــــــــــــان حســــــــــــــــــاس

انسان حساس

انهاردة انا جاى احكيلكو حكايه ...... حكايه انسان حساس فى زمن كان فيه الناس مالهاش احساس

وحساس دا كان بيقيس عليه الناس الاحساس ... كل الاحساس يعنى لو فيه موقف معين مثلا لو كان محرج

وممكن يعدى على كل الناس حساس كان بيقف ويقول للناس انتبهو ايها الناس ياللى معندكوش احساس انا

حساس المقياس اللى بيقيس احاسيس الناس ومشاعرى ودموعى تكفى كل الناس ,, انتبهو ايها الناس واصحو من

الانفاس وصحو مشاعركو زيى واملوها بالاحساس

طيب مين حساس دا؟

حساس دا كان شاب طيب قلبه رهيف لو قاعد والدنيا حر احساسه بيقوم يلطف الجو ؛

كان انسان قلبه ضعيف مليان بالحب فى وسط الزيف ؛ الزمن عاداة ورماة فى وسط بحور الحياة

وحساس مكانش قادر يعيش فى الزمن دا لانه كان حبيب والزمن فرقه وبعدة عن الحبيب

حساس كان بيكتب شعر جميل بس الناس عمرهم مافهموة ولا طلبوة لان الناس مايعرفوش المشاعر والاحاسيس

ومكانش مع حساس اى ونيس تاة فى الدنيا وكرة النور والفوانيس لانهم بيفكروة بالزحمه والترابيس

وهو انسان حر حب يوم لكن الزمان فرقه عن حبه ونسى الحنان ؛ وقرر فى يوم انه مش هايبقى حساس وانه

هايجرح كل الناس الا الناس اللى زيه اللى عندها احساس وندر نفسه وحبه وشعرة للى بقدر ويفهم ويقرا وكرس

كل مشاعرة وحياته للى تفوز بمشاعرة وذاته للى تقدر وتفهم وتدخل جوة قلبه وتفهمه وتحس بلحظات همه

وقف حساس فى يوم واتهور وقال ,,,,,, ياناااااس انا حساااااس اللى كرهت كل الناااااس

وكرهت حتى الاحساس كرهت المشاعر فى زمن الحب فيه مهاجر والصدق فيه مسافر

انا ماشى ومهاجر وبقلبى هسافر لدنيا تانيه بعيدة عن كل غادر ويوم ما هارجع هارجع وحش كاسر

يجرح ويقسى ....... انا يومها هابقى مش حساس هابقى انسان عادى من غير قلب زى كل الناس

No comments: