Wednesday, August 13, 2008

نسيـــم الصـــباح


نسيم الصباح


أتنفس فى الصباح

عشقاً وعقلاً وطيبة

أتنفس إرتياحا واشتياقا لدنيا جديدة

كانت بعيدة .. وصارت اليوم قريبة

أتنفس أشواقا ورائحة عطر فريدة

رائحة عطر العفة والبكورة

فى زمن العفة باتت فية محض ذكرى مقتولة

ومدنسة ببقايا الرجولة

أو كفريسة .. ذنبها بعض من الإنوثة

فى ظل سيطرة القوة والفحولة

أتنفسك عطرا أخاذا لم يدركة غيرى

ولم تفتح ايقونة أريجةَ لسواى

اتنفسك فى يوم صيف نارى

كرزاز أمطارا ً يدغدغ كل كيانى

كدواء يريحنى من علة أيامى

أتنفسك صباحا على ظهر مركب

أَبحر بة فى بحر أحلامى

تنسانى الدنيا وتذكرينى

وتأتينى طائرة

كعصفور يغرد فوق أيامى

ويمحو الحزن منها

ويبدلها بنغماتٍ وألحانِ

إهداء إلى ملهمتى

8 comments:

رصيف نمره خمســــــه said...

تسلم ايدك

ايه الكلام الجميل ده
يارب تفضل مشاعيرررك حلوة كده عشان تفضل تكتب كلام حلو

كله براءة وجمال

انا اول تعليق ياساااااااتررر استرررر


تشحياتشى الكلبية

رصيف نمره خمســــــه said...

ايوه كده عرفت ان لسه فيه بنات كويسة ومحترمة ولسه عفيفة

مكنتش مسدقنى

ربنا يديم عليك الحب والعفة اللى نولتها

سلااااام

رصيف نمره خمســــــه said...

ههههههههههه اناا احتليت التعليقات

ايه الرغى بتاعى ده

عجبتنى اللعبة ههههه

سلاااام اخر مرة

انا من اهوى ومن اهوى انا said...

رصيف نمرة خمسة :

ههههههههههه انتى يابنت مصيـــــبة

كتير على اوى الكلام الحو دا
وكتير على كل الحب اللى انا عايشة دا

الحمد لله كنت فين وبقيت فين


عارفة احلى حاجة فى الدنيا انك تلاقى حد يحبك اوى كدة برغم انه عارف قد إية انت قاسيت فى حياتك

حد عارفك وشايفك ومتابعك وانت ولا كنت هنا

علشان كدة

عمرى ما هاوفيلها حقها فى حبها لى

يارب يارب يقدرنى واقدر اسعدها

تحياتى ليكى

وعقبالك ياااااااااااارررررررب

انا من اهوى ومن اهوى انا said...

رصيف نمرة خمسة :

حلوة اللعبة دى هههههههههه

يا فندم انتى تحتلى التعليقات كلها براحتك دى مدونتك وبيتك ومطرحك

يارب دايما الاقى كدة اصحاب حلوين واخوات اجمل دايما جمبى

يارب يديم المحبة ويارب يفرحك زى مافرحتنى تعليقاتك كدة

تحياتى ليكى يا شقية

الآء said...

حلوة قوي القصيده
حسيت فيها بنغمه رومانسيه جميله

تحياتي لك وربنا ميحرمنها من ملهمتك
قصدي من قصائدك :)

انا من اهوى ومن اهوى انا said...

ألاء :

انا نفسى حسيتها جميلة لانها خرجة من جوايا

ميرسى على ذوقك ورقتك اللى شافت بعين رومانسية اللى انا كتبتة

تحياتى ليكى

Dr ayman said...

ياريت حضرتك تزور الفهرس تانى للاهميه اتمنى منكم الدعم للموضوع http://kinawy.blogspot.com/2008/08/blog-post_11.html