Sunday, June 3, 2007

ستــــاير العمر


ستاير العمر

شدو ستاير العمر

دا زمانا بينا يعدى

احلامنا بينا تمر

شدو ستاير العمر

مكتوب علينا نشوف

الفــــرح ويا المر

وشدو ستاير العمر

دا العمر كان رحال

زى اللى قالى موال

جواة سؤال ومازال

عن الحنين والشوق

والرحله والترحال

يخلص مايلقى جواب

وينادى على الاحباب

ويقولو ليه ..... دا رحيلنا

كان ليه معاد وحساب

وشدو ستاير العمر

دا زمانا بينا يعدى

احلامنا بينا تمر

و رفيقنا فى دنيتنا
دا رفيقنا

كان ضحكتنا

والاشتياق والصبر

وشدو ستاير العمر

دا زمانا بينا يعدى

احلامنا بينا تمر

محمد فوزى

9 comments:

gohayna said...

ايه دا يا محمد

ايه دا يا محمد

ايه دا يا محمد

تلاته ايه دا يا محمد ورا بعض

كل واحده فيهم تنحني اعجابا بكلماتك الجميله الرقيقه الي بتعبر عن اشياء كتير جوانا وسعات مش بناخد بالنا منها
احساسي وافكار ومسلمات عايشين فيها وبتدور حولينا


تسلم ايدك يا محمد
تسلم ايدك يا محمد
تسلم ايدك يا محمد

تحياتي

انا من اهوى ومن اهوى انا said...

جهينه:

ميرسى يا قمر على ذوقك العالى ، فكرتينى بمحمد صبحى لما كان بيقول ايه دا كـــلو ايه دا كلـــو ’ والله يا جهينه كلامك دا بيسعدنى جدا جدا فوق ماتتخيلى ’ بجد اصبحت المدونه بالنسبه لى شىء غالى جدا واصبح كل انسان بيدخل ويسيب تعليقه وكأنه حكم من حكام الكورة بيقيس مستوايا وبيقيمنى بجد بكل موضوعيه .

وميرسى ليكى محمد فوزى .

أحمد سلامــة said...

منير ومنيب
سمعتهم بيغنوها معايا وانا بقراها من اول مرة
مش عارف امسك فيها حاجة معينة
انت اللي كاتبها واكيد فاهمني
البيتين دول عجبوني اوي في تاني قراية

ورفيقنا فى دنيتنا
دا رفيقنا كان ضحكتنا

من جمال الي جمال يا صديقى الشاعر

رينـــــــــــا said...

دا انت شاعر بئا :D:D:D:D

لا بجد كلام حلو اوى
وبيطلع جوانا حاجات مدفونه اوى
نادر لو حد اخد باله منها
تسلم ايدك
ومتحرمناش من الكلام الجميا دا:)

رينـــــــــــا said...

ان على فكرة
اول مرة مش أقرأ حاجة عن اختلافات
الرجل والمرأه:P:P:P

انا من اهوى ومن اهوى انا said...

احمد سلامه :

الله يكرمك ياباشا منير ومنيب مرة واحدة يا الله ، هاتجنن واقابل منير والله يا احمد نفسى ياخد منى حاجه او حتى تعجبه حاجه منير دا عشق صوت ملايكى بيطل علينا من برة الشبابيك ،

بتسعدنى انك موجود معايا يا ابو حميد علشان انت شاعر بتحس وبتفهم واكيد من القلب للقلب رسول .

محمد فوزى

انا من اهوى ومن اهوى انا said...

رينا :

ايوة انا شاعر بئـــــا ههههههههه

انا هاسميكى رينا بئـــــا ، بئـــا دى لازمه عندك بس جامدة جدا انا بحبك تدخلى علشان تقولى بئــــا ،

تانى حاجه انا مش دايما بتكلم عن اختلافات الرجل والمرأة ومش بعارض او بهاجم المرأة بالعكس والله بس عندى بعض التحفظات زى ماقلت سابقا ، ويارب مايجيبش خناق بينا ابدا ، وسلام بئـــا .

محمد فوزى

كلام لوجيك said...

ايه يا عم الجمال ده؟
يا واش يا واش
أحييك والله على كلماتك المتناسقة دي

بس عندي سؤال
لو فى واحد مش عاوز يشد الستارة يعمل ايه؟؟

سلام يا غالى

انا من اهوى ومن اهوى انا said...

كلام لوجيك :

انت فين ياراجل وفين اراضيك واحشنا جدااااااا

يارب تكون بخير وترجعلنا وانت شاحن بطارياتك كدة وتطل علينا بكلام اكتر لوجيكيه مما سبق وربنا معاك يا مان

وميرسى على كلامك الجميل يا باشا لى ، اما اللى مش عاوز يشد الستارة يستحمل ويعافر بس برضو كدة كدة هايشد الستارة بمزاجه او غصب عنه لانه دا مكتوب على الجميع د قدرنا كبشر نفتح الستارة ونطل على العالم كله وفى النهايه لازم تتقفل الستارة وفى النهايه يا تكون نهايتنا مأساويه يا تكون نهايه سعيدة ، الجنه او النار .

الثواب والتصفيق الجنه ونعيمها يا العقاب النار وبئس المصير ربنا يبعدنا عنها .

وما الدنيا الا مسرح كبــــير يا ازد احمد .

محمد فوزى .